torsdag 15 mars 2012

huga

Ops..detta inlägg blev visst aldrig publicerat... Lägger upp det nu i stället, det kommer snart ett mer daxfärskt :D (eh kanske inte ska lova för mycket :P)

Nej, jag är inte skapt till att vara ensamstående. Har gruvat mig lite att vara ensam med två barn en hel arbetsvecka, men det har faktiskt gått förhållande vis bra. Jag har i och för sig det mycket hellre det så här, att Robin jobbar dygnet runt är borta mycket vissa perioder för att sedan vara hemma och ledig rätt så mycket där emellan.

Det är så häftigt vad dessa småttingar lär sig så fantastiskt mycket och snabbt dessutom. Tänk om man själv hade samma inlärningsförmåga.
Stora E har under den senaste månaden börjat fascinera sig väldigt mycket för bokstäver. Efter julfirandet i Kristineberg fick han hem en stor hög med böcker som Robin fått när han var liten och i den högen hittade han sin favorit bok; Beppe Wolgers ABC-bok. Det har lett till att han nu kan hela alfabetet utantill. Häftigt!

Lilla E är just nu i någon slags tillväxtfas och vill äta hela tiden. Önskar ofta att hon kunde ta napp. Men nej det går icket. Hon bokstavligen kräks åt den. Det kan ju i och för sig bli lättare för storebror att sluta med nappen då inte lillasyster har någon, när den tiden infaller sig.

Jag har börjat försöka ge mig ut på promenader då lillan ska sova och storen är på dagis. Det är riktigt härligt, särskilt nu när det börjar lukta vår i luften. Önskar dock att jag hade någon att knalla med, blir lite trist i längden.

Ajöss för denna gång :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar