måndag 13 juni 2016

Maskeraden 2016

Kanske skulle börja med ett HEJ! Vad kul att just du tittar in! Jag har totalt kärat ner mig i instagram det senaste året, som du kanske märkt. Men nu då jag har använt mig av det ett helt år, känner jag ändå att det är bloggen och de bloggar jag följer som ändå är snäppet roligare. Eller jag vet inte, jag kommer i alla fall att fortsätta med båda två om än tiden för just bloggandet är mycket mindre. Instagram är ju så mycket lättare om mer tillgängligt, även om jag mycket hellre fotar med min systemkamera än med mobilen.

Hade tänkt blogga medans fotbollen visade sig på vår tv och maken skulle sitta fastklistrad där, men hör och häpna, jag fastande faktiskt också där.. Så inte blev det någon blogg gjord där inte.. Men nu sover barnen (i alla fall två av tre), maken är ute och slåss med myggen på diskgolfbanan så nu tänkte jag drämma till med två inlägg. Det första kommer här och nu med bilder från årets maskerad.
Varsågod!


Visst är det väl ändå ljuvligt att få vara del av en knasig och galen släkt. Det är i sanning jag. Min pappa har en hel hög av U N D E R B A R A syskon och flera av dem och några av mina kusiner samlas här på min kusin Ronjas årliga födelsedagsmaskerad. Årets tema var film och fantasy. Se och njut;


Lilla Tingeling, Mystique, Lumiere och något slags rymdvarelse. 


Cruella de vil och Arthur Dent.


Spindelmannen, Cruella de Vil, Mystique och en robot (från en mycket gammal film som jag tyvärr inte kom i håg namnet på)


Supergirl och Spindelmannen.


Harry Potter och Hagrid.


Alastor Moody och dr Emmett Brown.


En häxa av något slag, eller hur den nu var och Alice i underlandet. 


 Och till sist lilla söta Tingeling och superskurken Shredder.

Det är en riktig höjdare denna årliga maskerad och det är alltid lika spännande att se hur och till vem som alla valt att klä ut sig till. Vuxna människor som leker är ju något av det bästa. Det var förresten min faster Ulrike som klädde ut sig till Cruella de vil som vann röstningen på bäst utklädda. Jag har svårt att välja en, det var så många som klätt ut sig så fantastiskt. Har du någon favorit?

2 kommentarer:

  1. Alltså ni toppar ju alla listor på roliga släktkalas! Wow!

    SvaraRadera
  2. Mystique var ju överlägset bäst.

    SvaraRadera