söndag 11 juni 2017

Maskerad i Skogshägna 2017


Idag varade årets event, vår släktmaskerad. Min kusin Ronja har nu ordnat med denna maskerad i fyra år och det är alltid lika kul. Årets tema är Astrid Lindgrens sagor. Här ovan har ni Emil och Ida i Lönneberga och lilla Kerstin från Bullerbyn.


Och pappa Efraim Långstrump.


Min älskade farbror Nisse har klätt ut sig till Bulten i Bo. Ni vet fyllot som alltid startar igång slagsmål i Emil i Lönneberga.


Lilla Ida hand i hand med Prussiluskan. 


Prussiluskan i underbart vacker klänning.




Min far som Anton Svensson.


Typ den sötaste Kerstin som jag sett.



Prussiluskan, Efraim Långstrump, Pippi Långstrump och Herr Nilsson. 


Ronja som vildvittra. Ps. Den supersnygga masken har hon tillverkat själv.


Kerstins mamma och Kerstin från Bullerbyn. 



Från Junibacken kom Abbe, Madicken och Lisabet. (Ida, Anita och Rebecka)



Hihi, dagens bästa bild är den på Lönnebergas gäng. Så galet kul.  


Anton hade fullt sjå med att hålla koll på hela två Emil.


Sandra som Kommandoran med korven i högsta hugg.


Min farbror Hans även han som Kommandoran. Diggar verkligen höfterna.


Anna som Nils Karlsson pyssling. 


Tjusig mössa på en väldigt vacker faster.


Värdfamiljen för dagen.


Camilla som bagarfru Lisander i Mästerdetektiven Blomkvist. 


När man är så vackert klädd måste man ju posera lite.


Maskeraden bjöd på sockerdricksträd och gott fika. Fotade dock bara Emils (Elias) kakfat. Själv mumsade jag på den supergoda hembakade tårtan. 


Ja, som jag sagt många gånger förut. Jag älskar att få vara en del av denna fantastiskt galna släckt. Älskar er allihopen!! Även ni som inte var med på maskeraden förstås.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar