torsdag 4 december 2014

Vet ni vad?!?




Titta Andreas! Vi har faktiskt snö, inte mycket men i alla fall lite. Det gör så mycket för måendet. Önskar mig typ en decimeter, mer behövs inte :-D.
Och hur var det nu? Hade jag visat hur bron ser ut? Aja, här är den i alla fall. Staketet nere, innertaket, snickarglädjedetaljerna, färg och balkongdörr saknas, men det ska vi göra till våren (som sagt). Vi är supernöjda med den.

Nu till den 1:a bilden. Det känns SÅ roligt att äntligen få berätta att nu ska vår lilla familj utökas till att bli fem. Känner en sådan tacksamhet i att få den glädjen att faktiskt få vara gravid.

Den första tiden kände jag konstigt nog helt tvärt om. Det är konstigt, jag hade längtat länge efter ett småsyskon till storebror och lillasyster, men då jag blev gravid blev jag istället nästan deprimerad. Att må illa dygnet runt är ju förstås ingen fröjd och det kan ju förstås ha lett till stor del av nedstämdheten.
Jag kände ingen lust till någonting, absolut inte att träffa andra människor. Den enda person jag självmant sökte upp under dessa veckor var min höggravida kusin, som också är min granne. Det var inte det att jag inte orkade med andra människor, men jag kände bara ingen glädje i att träffa andra. Inget kändes kul. Saker som jag förut längtade efter och älskade att göra, kändes bara drygt, jobbigt och tungt. 
Tack och lov är den perioden över nu, illamåendet slutade för ett tag sedan (det är konstigt att man också kan sörja över att sluta må illa för då slutar det kännas som att man är gravid), ultraljudbilderna pryder fint vårt kylskåp och jag oroar mig inte (just nu) över att det istället ska ligga en liten död bebis och skvalpa runt i magen utan känner stark vetskap om att den lever och mår bra. Att oroa sig över sina barn är förvisso ingen man slutar med någonsin har jag hört..

Så skönt! Nu vet ni även här på bloggen. Har inte förrän nyligen börjat känna längtan efter att faktiskt berätta om graviditeten, men nu känns det så roligt.

7 kommentarer:

  1. Så fantastiskt roligt! Grattis i massor! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Taack! Hoppas vi kan snabbträffas lite kring jul kanske??

      Radera
  2. Så roligt!! Megagrattis!!! :D Och så makalöst vackra bilder du tar! Skulle vilja ha en kurs i fotning någon gång...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Taack!! Tusen tack för fotokomplimangen :-D Hmm, jag har faktiskt aldrig själv gått någon fotokurs. Men ett hett tips är att fota av bara den och smygkika på "bloggproffsen" och se vilka vinklar de väljer att fota i från. Har ofta svårt att riktigt ta till mig fotokomplimanger, men glad blir jag i alla fall :-D

      Radera
  3. Grattis igen, älskade ni! :D Kramar i massor!

    SvaraRadera