onsdag 14 maj 2014

Köttbulledag

Onsdagar är vår familjs favorit dag på veckan, det är en dag som vi ofta är lediga allihopen. Tyvärr har det inte varit så de senaste veckorna, men idag så.

Helt galet vad jag kände mig huslig idag då jag ställde mig för att rulla köttbullar till lunch. Ni som känner mig vet att jag inte på något sätt tycker om att laga mat, att jag ställer mig för att rulla mina egna köttbullar händer möjligtvis två gånger om året. Vilket är så synd, tänk vad mycket lättare livet skulle vara om matlagning var ett av mina hobbys eller intressen. Det skulle vara väldigt bekvämt om man kunde ändra lite i inställningarna på en själv, så att man lixom bara börjar tycker om det.


Idag kändes faktiskt matlagningen rätt så kul. Jag rullade första omgången köttbullar, sedan tog storebror över då jag ställe mig för att steka. Storebror var en riktig hejare på att rulla, vilket jag inte hade en aning om. Han rullade av bara den och till sist var det klart. Lillasyster tyckte att det var mest roligt att dega och att blöta fingrarna med vatten. 
Och JA, det blev helt sjukt gott. Jag åt och blev så mätt så att jag blev tvungen att lägga mig på sofflocket och ta mig en blund.


Mormors och hennes kompis var förbi en sväng och kompisen hade med sig denna underbara mössa, som hon själv hade virkat, till lillan. Underbart fint!


Det är så härligt att få umgås hela långa dagen. Man får verkligen suga fast i dessa dagar och njuta av bara den. Till mellis drog vi iväg till ett ställe där min man och några kompisar till honom håller på att bygga en frisbeegolfbana för att kolla hur där ser ut.
En härlig plats full av sand var det. Båda barnen var helnöjda.


Att sedan till kvällsfikat få leta fram några kalla köttbullar från kylen att stoppa i munnen är verkligen inte ett dåligt slut på en sådan här härlig dag.

Det är en sådan här dag man får tänka på de dagar som bara är fyllda av gnäll och elände. Dagar som man inte riktigt kommer på en enda vettig bra anledning till att just jag blivit förälder...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar