tisdag 28 augusti 2012

Kvällsdoppa

Robin är i Ö-vik några dagar i veckan så nu blir det för oss tre att knata på här hemma. En sak som jag och Elias tycker mycket om att göra tillsammans är att baka. Idag skulle vi ha bönegrupp hemma hos oss, vilket det skulle passa oerhört bra med lite nybakat till. Dock blev den inställd, så vi bjöd in mormor och morfar på lite kvällsdoppa istället.


Banankaka med choklad
 
Fillimpa
 
Mormor och morfar hade med sig en mycket fin gåva som de plockat på vägen hit. (Fotot ser lite läskigt ut, blixten på kameran är inte alltid till sin fördel.)
Har nu fått lära mig hur man förväller kantareller, inte alls en dum lärdom.


Är själv så dålig på att plocka svamp. För det första så tycker inte Robin om svamp så det blir inte särskilt ofta jag tillagar något med svamp och för det andra så har jag inga "svampögon". Kan knata över en hel skog av svamp utan att ens se dem. Det är tur att det finns andra som har bättre syn än jag :D