lördag 22 september 2012

Skördemarknad

Är det något jag verkligen tycker om så är det att gå på marknader. I helgen var det skördemarknad i Lövånger så jag och barnen gav oss iväg dit. Elias hade ingen lust att gå på någon marknad så han fick vara hos min mormor och morfar istället.

Jag brukar alltid, då jag är på marknader, gå och knepa på tovade mössor. Är så sugen på att ha en sådan i min ägo, men det blir lixom aldrig att jag köper någon. De är ju så fina, vet faktiskt inte varför jag aldrig vågar slå till och köpa en..

Men lite annat blev i alla fall köpt;

Fick order av min mor och svärmor att köpa morötter. Färska morötter är ju så väldigt gott!
Ekologiskt odlade morötter 20 kronor kilot, vantar till lillgumman för 60 kronor
och hemmastickade sockar till mig för 30 kronor.
Svensktillverkade varma fina tumvantar.
Blev så förtjust i dessa fina tavlor från Bolin Design för 20 kronor stycket.



En riktigt toppen dag har vi haft alla tre. :D

4 kommentarer:

  1. Mmm vilka härligt höstiga bilder. Och vilken syskonkärlek :D

    SvaraRadera
  2. Ja det syns att de verkligen gillar varandra, meen de är inte alltid så snälla mot varandra som det ser ut på bilden. Kortet jag tog just efter detta petar Elias lillan i ögat :/

    SvaraRadera
  3. Vad smarta vantar med så stor öppning/kardborrelås. Såna fanns inte då jag var barn. Kommer så väl ihåg hur tjorvigt det alltid var då vantarna skulle på och sedan jack/overall armen skulle dras ut över vanten...
    :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja tänk tiderna förändras, inte alltid till det sämre :D

      Radera