söndag 23 september 2012

Trappångest

Vår trapp till ovanvåningen tycker jag inte om. Den är brant, ful, kall, halkig och trappstegen känns inte tillräckligt djupa. Men jag har bestämt mig för att helt enkelt lura mig själv till att tycka om den. Vilket jag faktiskt har lyckats med, eller ja är en bit på väg i alla fall. Tycker faktiskt nu att den är lite småcharmig.
En ny trapp är ju inte direkt gratis, det finns roliga saker att lägga pengarna på, så jag ska fortsätta med mitt övertygande.

Till att börja med har vi köpt trappstegsmattor för att ta bort "halkigheten".

Före

Efter
Det är inte lätt att lyckas ta kort på trappen, detta var det bästa jag kunde ta. Den blev då framför allt mycket skönare att gå i. Längtar tills vi kommer att fortsätta med renoverandet kring trappen, meen det lär nog dröja ett tag.

5 kommentarer:

  1. Haha, låter som en väldigt bra (och billig) lösning att lura sig själv! Ibland funkar det faktiskt att bara bestämma sig för att gilla något.

    Ser varmt och skönt ut med mattan :)

    SvaraRadera
  2. Ja det är då framför allt billigt om inte annat :D

    SvaraRadera
  3. Om det är det röd/orangea du inte gillar så har jag ett tips! :) sätt klickgolv där! Det gjorde vi i vår gamla trapp och det blev helt ok (våran var grön innan)...

    http://elinawi.blogspot.se/2009/09/renoveringsprojektet-fran-i-somras.html

    http://elinawi.blogspot.se/2009/07/hemmafixardag_21.html

    SvaraRadera
  4. Höjdpunkterna i de nya modellerna:

    De har en emblematisk komplikation av 1940 -talet
    Det finns begränsade upplagor på 18 kt. 5N roséguld
    Kalenderdisplayerna finns i vinröd rolex replica eller mörkblå
    Ny handlindad kaliber
    "Triple Godronierung" av slaktdäcket och utformad som ett "grepp" eller med klackar

    SvaraRadera