onsdag 16 januari 2013

Inredning

Jag kan inte hjälpa det. Det finns så många stilar som jag tycker är såå fina så jag kan bara inte bestämma mig för en. Har bestämt mig för att det är väl ingen som bestämmer vad som är rätt och fel i inredning, det är ju ens egen tycke och smak som ska välja.
Jag formligen älskar färg, men min man tycker att det blir alldeles för plottrigt med alla färger i samma rum. En annan del av mig tycker om vitt, vitt, vitt, bara vitt!
Den stil jag inte riktigt diggar är den här stela moderna inredningen med rostfritt stål och karga ytor. Det får mycket hellre vara mycket värme med myskänsla.
Så jag har helt enkelt flera färger och stilar i samma hus, men försöker hålla mig till en och samma i vardera rum. Men mest lantligt tror jag nog att det är...

Nu har jag ett vardagsrum som går i sköna gröna färger.

Min fina turkosa lilla tvättstuga.

Mitt kök med röda och blå detaljer och ett försök till lantlig stil.

Ett stort lekrum med plats för mycket lek och kreativitet.

Möjlighet till romantisk, vintage (förlåt hittade inget bra ord på svenska) inredning i sovrummet, med guld detaljer.

Hallen har jag redan planerat i min hjärna hur jag vill ha den. En vit trävägg och en blå torpartapet i resten av hallen. Ungefär så här ska den se ut;


Nu är det dax för det alla kvinnor nu mera suktar efter. Jo ett pysselrum/arbetsrum! Där kommer jag att ösa på med färgen; gul. Några förslag och funderingar till tapet;
 Så kul!!! Längtar så in i vassen!

2 kommentarer:

  1. Vintage är väl "gammalt mögg" på svenska, tror jag:)

    SvaraRadera
  2. Som vanligt från fb;

    Anna Maria Ekman; Gullvängullvängullvän, så fint du har det!

    Fred Jonsson; Praktiskt med toarullen som är lättillgänglig.

    Kristin Skoog Johansson; Så fin tapet du tänker dig i hallen. Nä, nu måste jag ta tag i tapet letandet. Tack för inspiration, än en gång!!

    Petra Marksén; Vad roligt att du tyckte det Kristin! Jag längtar tills den kan bli en verklighet, meeen det lär nog dröja några år...

    SvaraRadera