onsdag 16 december 2015

Juldofter



Här vandrar jag runt, runt, runt, runt. Plockar och städar. Drar fram, plockar och städar. Rätt komiskt faktiskt, att klampa runt, runt i samma spår timma efter timma. Jag har alltid älskat att vara hemma och gör det fortfarande, men känslan att aldrig komma någon vart i det man gör känns lite frustrerande.

I söndags åkte jag iväg med min far för att lyssna på en julkonsert i Robertsfors kyrka. Att få sitta där i en hel timma, utan att behöva bry mig om ett enda litet av mina barn var som balsam för själen. Fick börja med att släppa ner axlarna och ta några djupa andetag.. Efter att ha upprepat denna procedur ett par gånger så kunde jag slappna av och njuta av sångerna och nuet.

Tack för all respons efter mitt förra inlägg! Denna blogg har öppnat så många spännande relationer med människor jag aldrig trodde skulle ens ha en relation med. Känner mig tacksam.


Inne blev det en juldoftsexplosion här om dagen då jag och barnen degade ihop en pepparkaksdeg. Två av kryddorna hade vi inte i "mald version" i vårt hem så vi fick mortla dem själva. Vilka dofter det skapar. Oj så gott. Degen fick, efter att den blivit färdig blandat, hoppa in i kylen för att där vänta ett par dag tills det var dax att baka pepparkakor. Hur det gick kommer i ett annat inlägg.


Ute är världen täckt av fantastiskt vacker frost och solen har visat sig nästan varje dag. Jag njuter av bara den.


Vi plockade in en liten gran och oj vad den doftar ljuvligt! Till helgen blir det att ta in och klä den stora granen. Vi hade ju bestämt oss för att inte ha en gran i år. Men storebror blev så väldigt besviken. "Det blir faktiskt ingen jul utan gran", tyckte han. Så jag var inte seg på att ändra mig. En julgran ska det bli.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar