fredag 28 maj 2010

Kakel!!

Nu är det kaklat!! Så underbart! Kan tyvärr inte visa resultatet, Robin verkar nämligen ha tjyvat kortläsaren. Det kan ju vara jag som slarvat bort den, men det känns mycket bättre att skylla det på honom. Han är dessutom i Ö-vik hela helgen så han är glatt omedveten om denna grymma anklagelse.
Ja var va jag. Jo! Det blev grymt snyggt i köket nu när kaklet är på sin rätta plats. Kaklet var lite mörkare än vad jag hade målat upp för bild på hur det skulle se i min lilla hjärna. Men nu ångrar jag inte att vi valde att ha kvar det.
Det blev nämligen en liten miss i kommunikationen mellan mig och min käre make. Jag hade för mig att jag hade beskrivit hur jag ville att kaklet skulle se ut. Att jag ville ha ljusgrått blankt kakel. Robin skulle till stan själv och det skulle ju passa ypperligt bra om han då kunde beställa kaklet. Han hade dock endast siktat in sig på grått och missat det lilla ordet ljus(grått).
När vi sedan fått hem kaklet hamnade jag i ett, vad man kan kalla, upprört tillstånd. Det var ju inte alls så här jag hade föreställt mig att det skulle se ut. Visserligen var kaklet blankt, men på tok för mörkt och såg mer ut att ha en nyans av beige än av grått. Vi skulle till stan dagen därpå och bestämde då att kolla tillsammans på ett nytt kakel. Jag gjorde, efter att ha åkt runt på lite olika "kakelbutiker", den stora upptäkten att det kakel som jag målat upp i mitt inre inte gick att finna i det verkliga livet. Om vi inte ville punga ut en hel förmögenhet förstås. Kände istället mer och mer att det kakel Robin köpt inte var så tokigt trots allt. Tack och lov för det :D

Fick besök av Mona och stor killen Emanuel idag (han fyller 2 i sommar). Vi skulle bo lite närmre varandra tycker jag bestämt. Det är allt för sällan vi får tiin till åh träffes. Aja, man kan ju inte tvinga folk till att flytta till Ånäset direkt.

Nepp borde krypa till kojs. Imorgon väntas ett visst upp packande av ett antal kökslådor.

2 kommentarer:

  1. Oooooh! Vad nysfikon jag blir på att se kaklet du pratar om! En bild.. snart, pliiis! :) Stor kram!/Karin

    SvaraRadera
  2. Så fort Robin kommit hem blire bilder :) PÖSSEN

    SvaraRadera