söndag 14 november 2021

Inredning, ett friskhetstecken

 

Gnällig det är vad jag känner mig. Jag har väldigt svårt att befinna mig i nöjsamhet då jag är sjuk eller har ont. Vilket vissa människor har en oförklarlig förmåga att lyckas med. Jag har det inte. Ont har jag mer eller mindre tre veckor av fyra varje månad på grund av en nästan en centimeter stor sten i min högra njure och diverse andra magåkommor. Jag är SÅ oerhört less på att ha ont. Det har satt stora käppar i hjulet för mitt tillfrisknade av utmattningen. Känner mig som sagt så väldigt gnällig. Alltid är det något som är "fel" på mig.  

Ändå känner jag mig så mycket bättre nu än för ett halvår sedan. Jag har börjat min resa mot att läka och jag har tagit så många steg framåt. En stor del i att må bra psykiskt är att må bra fysiskt. Jag har börjat med yoga och joggar/promenerar i rask takt en halvtimme fyra dagar i veckan. Tyvärr har mina olika magsmärtor och två förkylningar på kort tid förstört rätt mycket i just dessa utmaningar. Längtar efter att få återinföra det igen. 




Ett friskhetstecken hos mig är att mitt intresse för hemmet och årstidspynt börjat att lysa igenom. För bara några månader kunde jag ofta ligga och tänka på hur och vad jag väldigt gärna ville städa och göra fint i hemmet. Skrev långa, långa listor. Det stannade tyvärr bara vid dessa många tankar och idéer utan att leda till någon handling. Nu har jag tiderna mellan magsmärtorna fått så mycket gjort vilket jag känner hur jag växer i mig själv utav. 

Nu ligger advent bakom knuten och väntar. SÅ roligt!  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar