onsdag 15 december 2021

I kyrkan

 

Söndagar med Gudstjänst är inget man är bortskämt med under de senaste åren. Min utmattning har dessutom tagit i från mig min förmåga att vara på Gudstjänster i vår församling. Att vara i ett sammanhang med många människor man känner, många intryck, ljud, ljus, konversationer att koncentrera sig på. Det funkade inte för mig. 

Nu har jag börjat att ta tillbaka delar av mitt liv som jag en tid gett upp. Min församling är en stor del av det jag verkligen vill ta tillbaka i mitt liv. 


I söndags uppträdde barnkören där mina två tjejer är med och sjunger. De var så duktiga alla barnen. Kan tyvärr inte visa bilder på fler än just mina töser. 


På golvet under stolsraden framför mig låg körledarens yngste och spanade in omgivningen. 


Min äldsta tös var också med i ett juldrama på scenen. Helt utan att se det minsta nervös ut. 


Vilken jätte fin och härlig söndag. Hoppas på att få många sådana söndagar framöver. 

2 kommentarer:

  1. Åhh 🥰 Gläds med er alla. Och så underbart det är att få lyssna till sina barn när de ex sjunger i en kör. Man blir så stolt.

    SvaraRadera
  2. Verkligen roligt att du orkade vara där Petra ❤️/Lovisa

    SvaraRadera