onsdag 8 december 2021

Julkärve

 

Sicken vinter det blivit i hela vårt avlånga land. Har nog aldrig sett så många vinterbilder i december från de jag följer på Instagram. Snöiga landskap i Småland och till och med i Skåne. Här hos oss i Västerbottens kustland har det också landat en hel fluffigt vitt. Det är helt enkelt magiskt vackert överallt. 


På gården har jag satt upp årets julkärve. Jag och Robin har också lyckats med gemensam kraft att sätta upp några fler ljusslingor. Skulle gärna ha mer ljuspunkter på gården, men kruxet kommer alltid till det där med el och att dra elledningar. Vill inte riskera att ledningarna går sönder då snön skottas. Får ta mig en ordentlig funderare på det till sommaren då det är aningens lättare att gräva i marken. Nu gläds jag istället åt all den vackra snön och de ljuskällor vi faktiskt lyckats få till. Fotar en annan dag då andan faller på.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar