onsdag 16 februari 2022

Ett litet samarbete med Hängmattan

 

Har fått ett otroligt roligt erbjudande till att samarbeta med ett svenskt företag som heter "Hängmatta". Jag har fått lite olika förfrågningar från olika företag efter att mitt instagramkonto började växa sig lite större, men jag har inte tackat ja till nästan något av dem. När jag kollade in Hängmattas hemsida blev jag väldigt glad över det jag såg och tackade ja. 

Jag har under åren blivit mer och mer känslig för vilket material de kläder jag har på mig närmast huden. Det måste vara ren bomull, linne eller ull. Eller någon mix av dessa tre. Allt annat gör att jag känner mig otillfreds med min kropp. Allt började med att vi valde att endast ha en bil och jag började att cykla betydligt mer. Kalla årstider var det ett gissel att klä sig bra. Behövde många lager plagg för att inte frysa, blev oerhört varm av att cykla, svettades nästan helt bort av den korta stunden av hämtning eller lämning av minstlillan på hennes förskola. För att sedan frysa mig helt blå då jag kommit ut igen då mina plagg inte kunde ge mig någon värme på grund av att de nu var mer eller mindre helt blöta och torkade inte. Köpte några ullunderställ och efter det kan jag inte klä mig i något annat. Började uppleva liknande obehag även sommartid vid olika kroppsliga arbeten i min trädgård. Då funkar det ypperligt med luftiga plagg i lin. 

Hos www.hangmatta.com/ går det att hitta många sköna och fina kläder i lin och bomull. Dessa plagg har jag mer eller mindre "bott i" under förra veckan då jag fick Corona och mest legat i sängen med feber. Byxorna är av lin och överdelen är i en bomull och lin mix. I sommar kommer dessa plagg att användas av mig mer eller mindre dagligen. 



Lyckan i livet, byxor med hög midja. 



Oj kanske liiite väl många bilder på mig själv i rad, i nästa inlägg kommer jag inte att ha med mig själv i en enda bild som kompensation. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar