söndag 6 februari 2022

Fascinerande vinter

 


Vinter OS tycker jag väldigt mycket om att se på. Fascineras alltid över hur man över huvud taget klarar av att åka puckelpist, hur man orkar åka på smala skidor mil efter mil och ändå orkar spurta in över mållinjen, hur freestyleåkarna lyckas komma ner i backslutet utan att ha drabbats av total yrsel. Hur det finns folk som frivilligt sätter sig i en bobb och i en hiskelig hastighet viner fram i dessa makabra rutschkanor. Slutligen, hur gulliga ser inte de skridskoåkande nubbarna ut i sina "Linus på linjen" utstyrslar? Jag blir lika fnissig och fascinerad varje gång. Skidskytte är den sport jag mest ser fram emot att titta på och som jag verkligen inte vill missa. Det kanske beror på att jag och Robin sett allt som går att se inom skidskytte den senaste tiden och att de svenskar som tävlar inom denna sport är så gudomligt duktiga. Saknar dock Björn Ferry som kommentator väldigt mycket.     

Ute snöar det i massor och vi får gå ut och skotta gården flera gånger dagligen för att kunna komma fram med våra olika färdmedel. Tycker konstigt nog om att skotta snö. Det är ett bra sett att skingra sina tankar och arbeta med hela kroppen. 

Fascineras över alla kontraster som bildas i vinterlandskapet. Tog med kameran ut på gården en dag för att fota några av de fina konstraster som här går att skåda.  





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar