måndag 14 mars 2011

livet rullar på

Oj det var ett bra tag sedan jag hittade hit. Har lixom ledsnat på någe vis. Får se om jag hittar inspirationen igen, annars blir det nog så att jag tar paus från bloggandet ett tag.

Här är vi, efter en månads sjukdom, äntligen friska igen. Känns mycket bra måste jag säga.

Elias har utvecklat två olika sidor hos sig själv under den senaste tiden. En mycket söt och underbar och en hemskt gnällig och grinig.

Förut har han inte vart särdeles kramig av sig, men nu kan man få hur gosiga, långa och underbara kramar som helst av honom. Dessutom många härligt kleggiga pussar. Han älskar att sitta i knä på en och läsa och titta i böcker, vilket är mycket mysigt.

Dessvärre har han blivit så sjuk gnällig. Blir det inte som han har tänk tar han direkt till gråten. Vilket kan göra mig helt galen. Jag har, så länge jag kan minnas, alltid stört mig på ungar som tar till lipen för ingenting och nu har jag en själv. Ajaj..det kanske är lagen om j***ighet.

Jag och Robin konstaterade idag att det är tur att han är så söt för annars skulle vi nog ha kastat ut honom i snön ;P Elias satt då, trots att vi sagt till honom på skarpen ett flertal gånger, och hällde sin mjölk från glaset i talriken och kastade runt med maten på bordet.

Sådant är livet med småbarn, det vore ju konstigt om det alltid vore glamoröst och härligt. Man får ta vara på de underbara stunderna som kommer emellanåt.
Lite kort på vår fina lilla kille :D ....som inte är så liten längre...





7 kommentarer:

  1. Jag vet vad du talar om, kära vän. Det bästa och det värsta man har... Jag tycker ni ska snipa iväg mot Piteå nån helg snart!

    SvaraRadera
  2. amen!

    ja men gripande, det måste vi! jag ska prata med Robin, men kanske helgen efter påsk (29/4-1/5)?
    Vore ju kul om t ex Merlinda, Peter och Lowa och Lorenz, Ida och Elliot kunde följa med och bada på badhuset som vi pratade om :D

    SvaraRadera
  3. Skönt att höra att hälsan börjar vända åter! Men inte skönt att höra att blogginspirationen inte har gjort detsamma! Detta är ju min favvoblogg, vad ska jag annars sitta och asgarva åt i min ensamhet vid datorn? (Jag vet att det ger ett väldigt stabilt och normalt intryck att sitta och våldsgarva för sig själv...)

    SvaraRadera
  4. Oj, nej! Jag hoppas hoppas hoppas inte att det räknas som sjukligt att sitta och våldsgarva för sig själv - det är iaf vad jag försöker intala mig själv varje gång det händer! Vilket är i pincip varje gång jag läser denna och Fru civilingenjörskans egen blogg... :)
    Så snälla sluta inte!
    (Fast jag kan ju förstå och känna igen att inspirationen och orken inte alltid är på de nivåer man skulle önska...)
    En GALET stor kram sänder jag härmed till dig - fina du!

    SvaraRadera
  5. Allt har sin tid. Ester sitter just nnu och... man skulle kunna kalla det experimenterar vid köksbordet. Hon testar hur det är att äta äpple på kex, ta ut kex och doppa det i vattnet som hon just hällt ut från muggen... eller äta kex med gaffel et etc. ;-)
    Ester kan va grymt (jag menar det verkligen) bestämd!!! Jag trodde hon skulle dö en dag, att hon hade våldsamma smärtor i magen (överdriver inte nu heller) men insåg efterhand att... hon ville "helt enkelt" (hmm) inte gå in. Men, hon fick lov att gå in och mamma fick lov att stå ut ;-)
    Allt har sin tid

    SvaraRadera
  6. Jag kollar förresten regelbundet din blogg och kommer att fortsätta att göra det. Tycker om att läsa den... och förresten, hur ska jag annars *blink* ha koll på vad som händer i min svägerskas liv när vi lyckas ses så sällan

    SvaraRadera
  7. ..Elina och Hanna...det är sjukt! Men inget att skämmas för ;P

    Jo det är så sant så sant...allt har sin tid. Jag älsKAR Elias över allt annat och skulle inte byta bort honom mot den snällaste ungen i världen.. (..säger jag nu när han är glad och snäll och leker med morfar ;P)

    Jag ska ut och leta efter inspirationen..hittar den säkerligen. Vem vet, kanske finns den i Norge?

    SvaraRadera