söndag 19 oktober 2014

Ett tak, jihoo!

Det har byggts på en bro, entré (eller vad det nu heter) till vårt hus denna höst. Jag har längtat ända sedan den dag jag flyttade in i detta hus efter denna bro och nu står den här. Det som saknas nu är räcke på nedre plan, balkongdörr, snickarglädjedetaljer, innertak och färg. Dessa grejer tar vi till våren.
Så underbart skönt att numera få ha ett tak över ytterdörren. Jag har ju som sagt vilat från kameran stora delar av september så jag har inte tagit så många kort under uppbyggnationen. Men jag ska se med min man vad han har för kort så återkommer jag med bilder från den.

En sak som gör mig så lycklig med detta tak över ingången är att jag numera kan göra olika dekorationer som alltså inte kommer att snöa över!! Jag kommer tillexempel att kunna göra jul även utanför huset och inte bara inne. (Blir alltid lite extra galen på dekorationer kring jul, bara äääälskar julpynt.)


 Detta är ett litet höstpynt. Inte mycket för världen, men den gör mig ändå glad. Trälådan fick jag av vår granne, det är bara något alldeles för underbart med trälådor. Vet inte varför de tilltalar mig så mycket, men något är det.

2 kommentarer:

  1. Det ligger nog i släkten kanske, att gilla trälådor, för det är vi fler som gör.

    SvaraRadera