söndag 9 september 2018

Ont i magen


Tog med mig kaffekoppen ut under eftermiddagen. Känner en stress i magen över denna valdag. Åkte självklart och la min röst på ortens vallokal. Men jag har tvekat länge i vad jag ska rösta på, det enda jag vetat säkert är att jag inte kommer att rösta på SD.
Jag har aldrig känt något större bra känsla för moderaterna som jag upplever för en politik som säger "mer åt de rika och mindre åt de fattiga". Vet heller inte om jag känner mig som en socialdemokrat. Å det är så svårt att veta vad man ska tycka och känna.



Det kändes kyligt ute, så jag tog min kopp, bulle och stickning och gick in.


Där satte jag mig i soffan intill min man. Känner mig trygg i min tillvaro med min fina livskamrat.



Jag hoppas på ett Sverige med människor med hjärta som röstat och kämpar för medmänsklighet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar