söndag 16 september 2018

9 års kalas


Under veckan har vi firat denna lilla kille som nu har fyllt nio år. Tre minuter över midnatt ville han komma ut för nio år sedan och har sedan dess förgyllt min och Robins liv. Älskade Elias.


September är en sådan fin månad att fylla år i. Det är en månad med lite av sommar och lite av höst.


Elias ville baka hallongrottor till sitt kalas. För att kunna göra det behövde vi först koka hallonsylt.


Vilka härliga färger hallonbladen visar på denna tid om året.


Årets tema på kalaset ville Elias skulle vara guld. Vi köpte guldvimplar och guldservetter, annars tog vi lite ett och annat som vi hittade här hemma att pynta med.




Storebror är ingen tårtälskare. Istället hade han önskat ett slags tårta av maräng och grädde. Jag la till en massa bär och minimarchmallows. Väldigt sliskig blev den, men den gick verkligen hem hos alla barnen.


Det blev ett väldigt mysigt kalas med några av Elias bästa vänner. Jag känner mig ofta väldigt tacksam och glad över vilka fina vänner han har. De är inte så många, men jag hoppas att han kommer att ha kvar dem för resten av livet.


Lillkisse somnade trött mitt under kalaset. En av killarna satte en presentdekoration på hans huvud som gjorde att han såg ut som en liten söt present där han låg och sov.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar