lördag 29 september 2018

Lördag


Jag funderar ofta hur pass utlämnade man ska vara på en blogg. Jag tänker att jag inte har så många läsare och att jag tror att ni där ute är snälla så jag brukar berätta rätt så fritt.

De senaste veckorna har inte varit så lätta. Den trötta, mörka delen av mig har tagit över lite mer och mer eftersom. Sedan tog min medicin slut och jag orkade inte fixa så att jag skulle få ny. Vilken pers det blev för kroppen. Yrsel, trötthet, illamående, svettningar och väldiga humörsvängningar. Stackars min kära familj som måste leva med mig dessa dagar.
Förstod först inte vad allt det där berodde på, men började efter några dagar ana att det hade något att göra med att jag slutat med medicinen. Fick snabbt hjälp med att få nytt recept så det löste sig rätt så bra. Nu måste jag dock klättra sakta upp till min vanliga dos med medicinen så det dröjer innan måendet blir bra.
Det är frustrerande att inte orka, vilja göra någonting.
Har mest suttit i soffan, tittat på serier på tv;n och stickat. Tur att det finns en stickning. Med den i mina händer känns inte allt lika frustrerande. Nu skapar jag något i alla fall.


Inne är det sig likt.


Ute börjar det bli kallare och frosten nyper i allt den kommer åt. Frost är bland det vackraste jag vet.




Skulle ha jobbat denna helg, men det blev inget av det. Medan frosten biter i allt där ute sitter vi inne i den sköna värmen och äter frukost. Lördagsmorgnar är bland det bästa jag vet. Det blir förvisso inte samma sak när man är hemma och sjuk och inte riktigt kan slappna av.


Men frukost är ändå alltid gott. Särskilt då man kan duka upp fint och lägga lokalproducerad god korv på sina mackor.



Fick två så fina blommor av en vän som fick stå mitt på köksbordet och lysa upp.



Lördagen förblev en lugn dag utan större vedermödor och göromål. Allt det där som väntar på att bli gjort, det får bli en annan dag tänker jag.



Tack för att du vill titta in hos mig. Hoppas du får en fin söndag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar