lördag 1 september 2018

Något gjort


Det är fredag, månadens sista dag och Robin börjar sent. Skönt att få sitta ensam med honom och äta frukost, det hör ju inte direkt till vanligheterna. Storbarnen är i skolan och minstlillan tar lång skön sovmorgon. Efter att han åkt tar jag och sätter mig och rensar blåbär. Lille Severus vill gärna få vara med,


Hade också plockat lite lingon som jag också passade på att rensa. Till helgen hoppas jag på at få med mig hela familjen ut i lingonskogen.


Sedan dök en liten pyjamasklädd med rufsigt huvud in i köket och den tysta morgonen fylldes istället av en liten treårings alla berättelser och frågor. Till lunchen stekte vi våra kantareller som vi hade plockat färom dagen. Tänkte att när hon hade varit med och plockat dem så skulle hon också få vara med och tillaga och äta dem. Jag tyckte att det blev hemskt gott, minstlillan kan jag säga var inte riktigt lika förtjust. 


När storbarnen kom hem började vi skala, stjärna ur och skiva äpplen så det gick vilt till här i huset. Jag hade fått för mig att jag ville prova att koka äppelkräm.


Så smaskig den blev.


Efter mellis gjorde jag höstfint på bron.





Känns skönt med dagar som det känns som att man fått något gjort. Alla dagar är absolut inte så, men vissa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar