måndag 9 december 2019

Frostig jul


Tänk ifjol, eller om det var i förrfjol hm minns inte riktigt aja hur som helst, då kom jag på att försöka mig på att testa att köpa hem en julstjärna igen. Vi har ett kallt drag i våra fönster vilket dessa blommor inte diggar. De hinner knappt stå mer än någon dag förrän alla dess vackra blad lämnat livet och istället ligger på fönsterbrädet på väg mot förruttnelse.
MEN det som fick mig att testa igen var idén att ställa blommar längre in i rummet vid ett fönster. Då både få ljus och värme. Det funkade och den levde så länge att jag nästan tillslut lessnade på den.



Nu vill jag också köpa mig en liten vit julstjärna att sätta i krukan som de fulfina tomtarna bär. Det får bli senare. Har drabbats av en riktig "man cold" och får stanna hemmavid ett par dagar. Det är tråkigt att vara sjuk nu när jag egentligen har så mycket jag vill hinna fixa med innan jul. Innan helgen har jag tagit fram lite ett och annat, resten får väl komma senare.







Tog under söndagen mig en minipromenad så kort som till min faster och farbror som bor strax intill. Ville få känna lite av dagens ljus och se den otroligt vackra omgivningen som dekorerats med den vackraste frost.





Detta är ett hus jag älskar, mest för dem som bor i huset förstås, men också för att det är så fint inrett. Kaan ju beror på att min faster och jag har rätt lika smak då det kommer till vackra ting. Extra fint har de på deras bro just nu då frosten gjort en lite extra piff.









Vågade nästan inte röra handtaget in i min fasters växthus. Men jag gjorde det ändå för jag hade nämligen tänkt fota ett stickprojekt.



Vilka roliga vantar att sticka. Använder mig av ett ullgarn som är producerat inte alls så långt i från där jag bor. Mönstret på vantarna kommer från Maja Karlssons bok "Trettiofem vantar" och heter "Systerskapet".




Sedan gick jag sakta hem igen. Såg på då mina ungar i väldig fart rände runt på sina sparkar runt gården. Gick in igen efter en stund och landade i soffan och avnjöt något som jag alltid tittar på då jag är sjuk, nämligen en Astrid Lindgren film. Denna gång jul i Bullerbyn. Finns inget bättre. Nej alltså inte att vara förkyld så klart, det hoppas jag du förstår, men att se på Bullerbyn.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar