fredag 6 december 2019

Utefint och innefint



Dessa vintriga bilder tog jag utanför vårt hus förra helgen. Så vackert med den vita snön som klätt in allt i kring. Det var kring sju minusgrader och jag önskade att det skulle få vara så här resten av vintern.







Att få bo i detta land med alla dessa årstider, jag vill inte ha det på något annat vis.


Inne blommar amaryllisen så bedårande vackert.







Satt stora delar av helgen i vardagsrummet och fixade med några kransar som skulle säljas på årets skyltsöndag. Nu en vecka senare kan jag fortfarande hitta barr lite här och var.


Dekorerade mina kransar med torkade apelsin, klementin och äppelskivor, hela äpplen, band och torkade eterneller.




Känner mig faktiskt riktigt nöjd med dem. Hoppas att de nu sitter på någons ytterdörr och skapar lite glädje åt någon.



Nu i veckan har jag grävt fram lite mer jul och adventssaker. Precis så traditionsenligt som alla år tar jag fram lite åt gången, lite mer för varje advent tills dess att det på slutet nästan blir liite för mycket.


Visst är dessa kaffemuggar helt underbara. Jag har köpt dem med blommor och allt från en vän som tillverkat dem. Jag har förut gjort något blogginlägg från hennes verkstad om du kanske minns? 



Jag och minstlillan gjorde några egna små blomsterarrangemang i några gamla såssnipor.





Och i en väldigt rostig gammal kakform.



Annars sitter jag mest på mina lediga stunder och stickar. Det ska bli roligt att få ge klappar som jag själv tillverkat. Får väl se om de ger lite glädje till de som ska få dem också.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar