lördag 12 juni 2010

Familjen skrutt

Denna dag är vi lite småskruttiga alla tre. Jag och Elias är förkylda och Robin går omkring och är trött mest hela tiden. Tack och lov har jag bombarderat kroppen med en massa knark så jag känner mig i alla fall inte febrig längre.

Vi har inte gjort så mycket för världsfreden idag, men jag har faktiskt lyckats sy upp mina gardiner i köket. Robin har skruvat i de små högtalarna vi ska ha till tv:n i sovrummet och Elias har testat i hur många små bitar Sverige häftet går att riva. Inte illa.

Har tråkigt nog fotfarande bara mobilen att ta kort med, men det får väl duga.

Fina va?

Elias och pappa Robin myser i sängen framför tv:n. Jag vet små barn ska inte se på tv egentligen, men vi brukar strunta i det i bland..

Det blev rätt så många bitar av den lilla katalogen. Han ger så duktig min lill göss :)

Badade gjorde Elias igår. Vilken myskille :)

7 kommentarer:

  1. Ja, ni har ju en vansinnigt söt gosse, det är ett som är säkert! Är f ö väldigt avis på er utsikt från köksfönstret! Lider en viss skogs-abstinens, i den ände av Bergslem där vi bor är det en bristvara!! Jag kom förresten på en idé, borde inte du skriva en barnbok? Familjen Skrutt låter som en lämplig titel!! Kram! /Karin (om inget oförutsett händer kommer jag nog att befinna mig i metropolen Blåsnäset med omnejd några dagar nästa vecka, har inte helt bestämt vilka, men sannolikt mån/tis-tors/fre.)

    SvaraRadera
  2. Instämmer med Karin - han är fin den där gossen! Han verkade också ha gjort djupa intryck på Emanuel med sitt grötätande sist vi sågs: "Elias åt gröt" hörs han nu och då upprepa. :)

    Det verkar ha hänt en hel del med köket sedan jag tittade in och gardinerna verkar passa fint. Hoppas att ni kryar på er!

    PS: Vi har ännu inte bestämt nåt om Lappis, men om vi åker blir det mot slutet av veckan.

    Kram!

    SvaraRadera
  3. De blev jätte fint :)

    Jag tror inte att barn ser mer på tv nu än vad vi gjorde som små faktiskt. Över lag tycker jag föräldrar nu för tiden tar mer ansvar över barnen än vad våra föräldrar gjorde så om de ser lite på tv vad gör väl de :) Det såg verkligen mysigt ut :)

    Kram
    Helena Edhman

    SvaraRadera
  4. Karin - stadslivet var härligt för några år men nu när jag fått smak på landsbygden, vill jag inte ha något annat.. *haha* Familjen skrutt låter som en höjdar bok, skulle ha Camilla Lindberg som illustratör :)
    Men så trevligt! har en kompis från lycksele som kanske kommer någon gång under veckan. Vet dock inte när, men jag ska kolla. Vi måste hinna träffas!

    Mona - *haha* ja han är bara för söt den lille Emanuel. vilken guldgosse ni fått!
    Hoppas innerligt att ni kommer på lappis. Vore så skojs!!

    Helena - Tack :) Ja man behöver ju inte sätta dem framför tv;n överdrivet mycket. Vi försöker att undvika den så mycket som möjligt, men nej som du säger..jag tror inte heller att lite tv tittande kommer att göra dem alldeles förstörda :P

    SvaraRadera
  5. Oj, att sy gardiner tycker jag räknas som ett riktigt storverk! Jag är också mycket imponerad över Elias förmåga att finfördela Sverigehäftet. Han kanske kunde ta jobb som dokumentförstörare? Jag ser i alla fall verkligen fram emot att se ert palats i Skogshägna snart! Och ja, det lutar nog åt lappis, jag blir mer och mer inspirerad för varje dag som går... Vet inte när vi kommer dit och hur vi ska bo men jag återkommer med detaljer! (Det var inte helt seriöst det där med att jag och mamma ska tälta på raggarbacken...)

    SvaraRadera
  6. Hanna - Vårat palats är alltid öppet för sådana fina gäster som Ni.
    Åååh så helt fantastiskt kul! Nu blir jag ju mer och mer peppad på att själv åka till lappis. Har inte varit så där värst på, har mer tänkt åka dit för Robins skull.. Ska ni inte tälta på raggarbacken? Nej nu sjönk ni i mina ögon..haha nejdå skoja bah. Väntar på detaljerna! Kram

    SvaraRadera
  7. Åh, vilken ära! Det ska som sagt bli hemskt kul att se IRL, jag har ju sett bilder och föreställt mig bland det grå luddet i hjärnan men det är ju inte riktigt samma sak!
    Hehe, tälta är ändå något som jag och mamma skulle kunna få för oss, när vi kommer igång är det en och annan vild idé som vi kan få för oss! Vi tänkte se till att alla tycker jättesynd om oss och bjuder in oss till sina husvagnar, hehe :-)

    SvaraRadera