torsdag 17 juni 2010

En glassrunda..

..är verkligen att rekommendera. Särskilt när man får dela den med den allra bästaste Karin.

Denna vackra företeelse började för åtta år sedan, på den tiden då matnära fortfarande sörjde Ånäsetbona (i alla fall den bättre delen) med livsmedel. Vi började med att köpa glass på shell, knaprade i oss dem och begav oss till matnära där det också inhandlades varsin glass.. Efter att ha suttit utanför matnära och pratat om käkat glass kände vi att glassmagen (..vilket väl alla vet att man har..) inte riktigt var fylld. För att inte avslöja vår glupskhet gick i istället ut till E4:an till OK och köpte ännu en glass. Sedan rymdes det icket mer.
Detta skulle bli en mycket angenäm tradition, men på något konstigt sätt har vi inte lyckats med någon till glassrunda...förns idag. Nu när inte matnära finns blev det endast två glassar denna gång, men det blev ingen av oss ledsna över.

Tack Karin för en härlig dag!

3 kommentarer:

  1. Åh, det låter som en succé!! Trevligt sällskapd och glass, vilken kombo. Tänk att jag har levt utan en liknande glassrunda hela mitt liv, suck, det låter som en tradition att skapa!! =P /Linnéa

    SvaraRadera
  2. Tack själv kära vän! Ja det är ju inte klokt hur lång tid vi låtit det gå sedan förra rundan! Jag grubblade lite, efter att vi skiljts åt, på hur lång tid som kunde ha gått. Jag hade nog gissat att det var ännu mer, men åtta år är ju väldigt länge! Helt klart! Vi lyckades ju pricka in min semesters bästa dag att träffas oxå! Mycket härligt. Nu får vi blicka framåt och försöka få ihop "projekt måndagskväll"! Snart hoppas jag. =) Kram på dig!! //Karin

    SvaraRadera
  3. Åh, så underbart! Jupp, det är ett erkänt faktum att man har en glassmage. Inte helt långt från kaffetarmen. Det låter i alla fall som en underbar tradition!

    SvaraRadera