torsdag 3 juni 2010

Köket!

Det är så härligt. Här sitter jag på vår egna kökssoffa, vid vårt egna köksbord i vårat alldeles egna kök. Mmmmmm jag bara njuter :D

Nu har jag äntligen hittat ett sätt att föra över bilden på köket till denna dumburk. Kortläsaren går nämligen inte att finna. Då slog mig en snilleblixt att ja jag kan ju använda mig av den däringa blåtanden. Mycket riktigt, he gick hur bra som helst (med lite hjälp av min käre make) och här är resultatet..

Vi hade ju bestämt oss för att lacka om luckorna. Problemet blev bara att det är nästan ingen som vill lacka om köksluckor med speglar. Tydligen blir det inget bra resultat. En firma i Lövånger kunde tänka sig att göra det, men lämnade ingen garanti på jobbet. Brast dock ej ut i tårar, snarare tvärt om *hehe*. Det blir troligtvis nya luckor från ikea istället, för nästan samma pris. Inte illa alls. Nu är det bara att hålla tummarna ordentligt för att de ska passa på våra köksstommar.

Elias brukar ha väldigt svårt för att somna på nya ställen. Var därför lite nervös inför vår första natt i detta hus. Det visade sig att det hade jag inte alls behövt vara. Han var nämligen helt nöjd i sin säng och somnade på bara några minuter. Det måste helt enkelt vara ett tecken på att här hör vi hemma!

3 kommentarer:

  1. Vad raskt ni jobbar på! Och det ser jättefint ut!! Jag gläder mig åt att ni hittat hem! Kram!//Karin

    SvaraRadera
  2. så roligt att se en bild på nyköket! vet hur skönt det är när det äntligen är på plats!snart ska jag komma och se det irl :)

    SvaraRadera
  3. Det ser helt galet fint ut! Well done, folks :)

    SvaraRadera