lördag 25 december 2010

jul jul strålande jul..

Jahapp då var julaftonen slut. Hade tänkt skriva en liten blogg före jul, men min fina son fick 40 graders feber så all tid har på något underligt sätt gått till honom. Tack och lov hade han ingen feber på självaste doppare dan, men han var inte riktigt sig själv utan blev ledsen för minsta lilla. Det kan man ju i och för sig förstå, hur uppåt känner man sig egentligen efter man har haft feber. Nej inte alls faktiskt.

Under dessa juletider skapas det på något mystiskt sätt en inre längtan hos de flesta föräldrar att klä ut sina barn till tomtar. Till min kära kusin Camillas förtret. Dessutom tycker alla föräldrar att just deras barn mååste ju vara den absolut sötaste lilla tomte som någonsin har funnits.. Detta fenomen har även inträffats hos mig.



Detta kort togs efter att min far hade tagit kortet på oss till julkorten. (Oj vilket upprepande på ordet kort, jag hoppas du hängde med). Det blev alldeles tyst och lillen bara försvan. Detta brukar skapa en viss oro hos pojkens föräldrar, för oftast har han något lurt i åtagande när han blir sådär alldeles tyst. Men där fann jag honom, med luvan på huvudet, i fullt sjå med att läsa de böcker hans mormor tagit fram åt honom. SÅ SÖT!
En annan mycket stilig tomte var min kära far på julaftonen. Se och beundra;

Imorgon drar vi iväg till svärfars/föräldrarna/farmorfarfar i Kristineberg. Har redan ätit mig tjock och mätt för en livstid hemma hos min mor, så nu blir det väl att fortsätta glufsa i sig hemma hos dem. Julen är bra härlig ändå! :D

2 kommentarer:

  1. en mysig helg, tycker mormor

    SvaraRadera
  2. Han va verkligen otrooligt söt... Men... Ester är såklart sötare ;-)

    Så trist att jag inte får va med er i Kriberg. Men men... sånt är livet ibland. Hoppas i alla fall att ni får trevligt (men inte för trevligt ;-)

    SvaraRadera