onsdag 4 maj 2011

Ett mysterium att lösa:

Alla dessa hårsnoddar, vart tar de vägen?

Jag vet inte hur många förpackningar med hårsnoddar jag köper, men ändå när jag behöver dem så är de helt borta. När jag städar hemma dyker det upp kanske si så där fem, tolv stycken, men aldrig så många som jag har borta.
Det kan ju inte vara så att det är jag som är så slarvig så jag lyckas tappa bort dem allihop? Nej det vore ju helt osannolikt.
Det måste finnas en mer logisk förklaring...

Jag vet! Det kanske finns något slags snoddmonster som smyger omkring om nätterna och samlar ihop alla snoddar han kan finna och gömmer dem i sitt rövarnäste.
Vad kan han tänkas ha alla snoddar till? Han kanske tänker bygga någon stor snoddmojäng för att sedan kunna ta över världen. För att inte verka så misstänksam lägger han ibland tillbaka några snoddar här och där för att det ska se ut som att det är jag som slarvat bort dem... Ja så måste det vara.

Eller kan det vara så att de helt enkelt bara upplöses i tomma intet efter att de används ett visst antal gånger? Det kanske finns mer än en lösning på mysteriet.. Vad tror ni?

2 kommentarer:

  1. Det låter som att det är någon som vandrar runt uppe på kallvindan...gaaah så läskigt..tänk om det är snoddmonstret!

    SvaraRadera
  2. Åh vad jag älskar dig! :) Blev alldeles glad i hjärtat av detta inlägg...
    Vilket ju är underligt eftersom det förstås är förskräckligt med ett snoddmonster på kallvindan! För att inte tala om dess världserövrande snoddmojäng..!
    Jag måste vara en illvillig men knasälskande vän helt enkelt... Men stor pöss och kram skickar jag iaf till er!

    SvaraRadera