måndag 2 maj 2011

ett nytt blogginlägg!

Jo jag vet..jag har nog närmare bestämt börjat dö bort från bloggandet. Vilket jag tycker är väldigt tråkigt, för jag tycker egentligen att det är riktigt roligt att skriva här. Men det finns som ingen tid till det, eller rättare sagt, jag tar mig ingen tid till det. Sitter nästan inte på internet över huvud taget nu mera.

Livet i Skogshägna rullar annars på i sin stilla gång. Robin jobbar för fullt, Elias sprudlar av energi och jag har kommit fram till att min kropp är ett enda stort skrutt. Har i helgen legat med magsmärtor och illamående, fy vale! Har gått och fått magkatarr helt enkelt. Ja sånt är livet, det är bara att göra det bästa av situationen.

Elias, ja han är riktigt fantastisk. Han gör mig så glad. Nu börjar man kunna umgås med honom på ett helt nytt sätt. Han går att skoja, busa och prata med. Jag och Robin brukar ofta förundras över hur den här fantastiska skapelsen kunde komma från oss. Ja han är så söt :D
Jo visst kan man bli helt galen på honom ibland när han absolut inte vill göra det man ber honom om. Det vore ju konstigt om han var helt foglig och utan egen vilja. Nej usch, då tar jag mycket hellre vår lilla tjurskalle Elias.

Jag har längtat så efter våren och nu är den äntligen här. Vi är ute nästan hela dagarna. Det finns så mycket för Elias att utforska nu när han kan ta sig fram mycket lättare när snön veck. Svårigheten är istället att få in honom i huset när det är tid för mat eller sängdax.
Jag tycker livet blir så mycket lättare att leva när det börjar ljusna ute och våren och sommaren kommer. Om det skulle vara vinter endast december till februari, så man han med lite slalom och skoteråkning, skulle jag tycka riktigt bra om vintern. Men nu är det den alldeles för lång och sommaren alldeles för kort. Nu har våren just börjat så det är inte läge att deppa ihop redan :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar