måndag 9 maj 2011

en ute dag

Tänk jag trode aldrig att det skulle ske. Vi har blivit med combi. En grafitgråmetallik skoda octavia står på vår gård och blänker i solen. Det känns inte helt fel, nej inte fel alls. Numera kan jag helt enkelt (oftast i alla fall) bara öppna bagageutrymmet, lyfta vagnen och bara styra in den i bilen. Inte som i volvon då det blev ett väldarns bökande och stökande innan den gick in. Kommer i och för sig sakna våran fina Fritz (volvon heter så), jag hoppas den får en ny ägare som vårdar den ömt.

Har varit riktigt duktig och planterat om alla mina blommor i dag. Hade egentligen tänkt göra det lite tidigare, men jag ville vänta tills det blev så pass varmt ute så jag kunde göra det där istället för att jorda ner inne. Har dessutom planterat lite penseer i en kruka utanför huset, så jag känner mig riktigt stolt över mig själv.

Snacka om vilket härligt väder det har varit ute idag, en riktig försmak på sommaren. Jag, Elias och Robin har försökt njuta av den så mycket vi kunnat och bara gått in om vi varit tvungna
Robin lyckades på något konstigt sätt övertyga mig om att jag skulle snagga honom idag. Sitter just nu och funderar på hur han kunde lyckas med det. Jag tycker nämligen att hel snaggat är en urtråkig och rätt så ful frisyr. Den kan passa vissa män, och kvinnor för all del, men det är ju inte mycket till frisyr egentligen. Dock förstår jag att det måste vara helt underbart att ha så kort hår när det är sommar och varmt utomhus. Har själv önskat mig det ett flertal gånger när jag svettats som mest. Robin blev väldigt lycklig över sin nya "frisyr", så det måste ha varit för att göra honom lycklig som jag gick med på det. Vad gör man inte för att se sin man lycklig ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar