tisdag 15 november 2011

bäbis :D

AMEN, HALLELUJA! Nu har jag ännu en förlossning bakom mig. Måste ha haft ett romantiserat minne av Elias förlossning, för detta var inte alls som jag minns. Det gjorde mins arton miljoner ondare denna gång. Jag vet, man säger att man fort glömmer, men jag kan inte ha glömt så mycket.
Fick i och för sig epidural bedövning med Elias som gjorde att jag var helt smärtfri i mer än en timma. Den måste också ha tagit bort topparna. Nu hade jag "bara" lustgas (fick en bäckenbotten bedövning som inte gav någon effekt) så det är ju en rätt så stor skillnad..

Nog om det, nu när jag sitter här med min underbara prinsessa i famnen var det ändå värt allt. Förlossningen varade ju bara några timmar av mitt liv och henne får jag ju ha för alltid :)

Emylinda bara några timmar gammal.
Mys, mys, MYS! Söt som socker :D
Stolta storebror får hålla henne för första gången. Det gick väldigt bra tills dess att han blev less och tvärt bara reste sig upp och Emylinda rullade i väg från hans knä.

Nu ska jag njuta allt vad jag kan av dessa två veckor som Robin är ledig. Det kommer nog att ta en rätt god stund innan jag fattat att vår familj numera består av fyra medlemmar. Petra, Robin, Elias och Emylinda.

9 kommentarer:

  1. Åh, jag blir alldeles tårögd! Vilken liten gosseklump! :-) Än en gång ett stort GRATTIS till hela familjen!

    SvaraRadera
  2. Ja dom är så fina så !! Även Robin <3 Nu får man njuta av de fina barbarn ( min och Pers efterrätt) Kram / mormor

    SvaraRadera
  3. Instämmer med Hanna. Ni är en så fin familj och jag är så glad för din och Robins skull. KRAMEN!

    SvaraRadera
  4. Åh så fina! Underbart! Längar så mycket efter er allihop! Snart får vi ju ses igen! :) KRAMAR

    SvaraRadera
  5. Går fortfarande runt och lever på lyxen att jag fick äran att träffa henne och er redan då ni var kvar i stan... Tack! :) Ni är så fina! KRAM och GRATTIS än en gång!

    SvaraRadera
  6. Men så fin hon är er lilla prinsessa!! Och hela familjen med för den delen! Stort grattis igen från oss båda; vi längtar efter att få träffa er alla snart! KRAM!

    SvaraRadera
  7. Åh! GRATTIS! Vad skönt att bebisen äntligen kom. Hon ser verkligen lika fin ut som Bex berättade ^^ Hon var hel lyrisk!

    SvaraRadera
  8. Emylinda? Det var det knäpproligaste namn jag hört!
    Grattis till lilltussan!
    Kommer och glor på henne när jag kommer hem nästa gång, eller så.

    SvaraRadera
  9. Tack tack tack för alla gratulationer :D
    Ni är så välkomna och glo och lukta på henne!
    Kramen

    SvaraRadera