onsdag 30 maj 2012

Kakbak

Har du lust någon dag att verkligen klanta till det för dig? Ta då och läs 1 deciliter istället för 1 liter när du ska baka kakor.. Det lyckades jag med idag när jag skulle baka inför det lilla kalaset kommande helg. Det mesta gick bra under själva degandet förutom att jag mins att jag undrade om smeten verkligen skulle vara så här kletig. Nej det skulle säker vara så, tänkte jag för mig själv och fortsatte utan minsta tvivel. Allt såg så bra ut tills dess att jag stoppade in kakorna i ugnen. Ojoj det flöt bara ut till en enda stor sörja. Sicket elände!
Gör inte så snälla ni! Det ställer till med så mycket onödigt förtret. Kan förtälja för er att nästa omgång med rätt mängd mjöl blev mycket bättre :)

Har läänge gått och knepat på en viss bok. Har tänkt köpa den vid ett flertal gånger, men har helt enkelt blivit för snål. Men nu finns den äntligen i min ägo.
Har idag bakat några recept ur den. Skåda och låt dreglet flöda fritt;


Nej nu återstår städningen av köket. Kan faktiskt tycka att det är rätt så trivsamt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar