fredag 22 augusti 2014

Höstens framfart


 Regnet det bara öser ner. Humlorna kryper in under blombladen för att söka skydd. Det har inte regnat mycket denna sommar, så man har nästan glömt bort hur det är när det regnar. Hittade mig själv stå alldeles förundrad vid fönstret och kika ut på allt vatten som vräkte ner. Tror minsann att allt som skulle ha kommit i sommar kommer nu i ett svep.

Det är samma sak varje år. Jag älskar hösten, men jag kan ändå inte riktigt njuta av dess framträdande då det känns alldeles för sorgligt att sommaren är förbi. Jag vet att hösten inte bara kommer att bjuda på regniga dagar, utan också många varma sköna, men de kommer inte att vara som sommarens. Sommaren är allt för kort, men nu ser jag fram emot en underbar härlig hösttid.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar