söndag 24 augusti 2014

Pärla, blomma och brudklänning



 Att sitta med barnen och göra pärlhalsband är faktiskt rätt så trivsamt. Storebror kan sitta och pärla huuur långe som helst. Lillan är mer intresserad av att välja ut pärlor, så får jag sedan sätta dem på tråd. Jag kan säga så här, biltematräpärlor är inte att rekommendera, bara så du vet.

Tänk om man alltid kunde ha blommande blommor i sitt hem. Den rosa fick jag av min vän Linda och den vackra orangea buketten fick jag av min man på vår 9 åriga bröllopsdag. Sagolika båda två.

Och på tal om bröllopsdag. Jag blev så sugen på att kolla om jag fortfarande kunde ha min brudklänning. Svaret blev som väntat, nej. Mager var ordet som beskrev mig den tiden som vårt bröllop begav sig. Robin kan nästan hålla sina händer runt min midja.
Men oj vad jag älskar min brudklänning som min vän Sofia sytt åt mig. Det är synd att det ska hänga inlindad i ett gammalt påslakan på vindan. Här har du lite bilder som togs för 9 år sedan;




2 kommentarer:

  1. Ja, att pilla med pärlor är vilsamt. Om det inte går på tok förstås...
    Lillmager söt-kusin min. Vilka fina brudbilder!

    SvaraRadera
  2. Jag kan inte heller ha min längre, trots att jag bara varit gift i 8 år. Men, jag skyller på min brist på muskler på den tiden ;) (...fast det är nog inte hela sanningen...)

    SvaraRadera