söndag 14 januari 2018

Loppislycka i barnrummen


Ett kreativ kaos pågår här inne. Vår lilla gumma fick en hel del massa pysselgrejer i julklapp och här har pysslats i massor. Det lilla skrivbordet är redan så fullt så nu har hon övergått till golvet istället. En bokhylla skulle sitta fint i hennes lilla rum, får börja hålla ögonen öppna efter en. Jag kan lätt bli lite fixerad vid att har jag kommit på en sak jag vill köpa då vill jag hitta och köpa på studs. Men så går det inte till inom "i andra hands branschen", där gäller det att idogt leta, leta och hoppas på att rätt sak eller möbel uppenbarar sig, dessutom i rätt prisklass. När man då tillslut hittat rätt, då är det så in i vassen roligt.


Som detta skåp till exemplen. Å vad jag gillar det. Lite sådär fint, fast fult, fast fint ändå, precis som jag vill ha det. Och som jag dessutom fick till ett väldigt bra pris, tycker jag. Jag har annars rätt svårt för att hitta möbler. Har nu länge letat efter ett stort skåp att ha i vardagsrummet, vet inte riktigt vad jag ska göra för att hitta det. Det ska vara högt, med skåpluckor uppe och nere, en öppen hylla i mitten och gediget och nött. Men en vacker dag så, ja då blir det säkert mitt.


Det är som en skattjakt att få gå på loppisar och second hand butiker och det mesta som finns i barnens rum är något jag köpt i andra hand eller fått.


Minstlillans hörna blev så fin och mysig tycker jag.



Här ser du storebrors rum, eller favorithörnet av rummet i alla fall, där det byggs lego. Under loftsängen, som vi fått av vänner vars barn blivit stora och inte behöver den längre, har han sitt skrivbord och skrivbordslådor fulla av lego.



Legobehovet verkar, liksom loppisbehovet, vara ett stort svart hål som aldrig helt går att fylla. Man vill bara ha mer och mer. Lyckan efter ett nytt legoköp eller loppisfynd är stor, men det kräver snart att man hittar sig ännu något nytt... Mer och mer, det går lixom inte att bli helt nöjd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar