måndag 26 mars 2018

Helgen i vårvintern


Garn är fint. Jag äger inte så mycket garn, men tog fram det jag har och stoppade in det i en fin trälåda och ställde fram som prydnad i vardagsrummet. Den plats i huset som jag oftast sitter och stickar på. Fint att lägga ögonen på och filura på vad man ska sticka av det.


Nu har jag också äntligen fått allt mitt léttlopi garn som ska bli min absolut första islandströja. Har redan börjat att sticka.

Det känns konstigt att denna lilla tarm kommer att växa och bli en hel kofta.


Tycker sååå mycket om denna fina gröna färg. Längtar tills den dagen jag får klä mig i den.

Vi har haft en helt ledig helg utan planer på att åka bort. Så skönt att bara få vara hemma och kryssa av några "att göra saker" här hemma. Lite städning, renbäddning, strykning, en tavla som ska upp, skotta av snö från tak och lite sånt.
Under söndagen dukade vi upp till en festlig våffelfrunch och mumsade i oss allt vad vi orkade.





 Vi har börjat att göra påskfint här och var i huset.



Älskar allt fulfint påskpynt som jag äger.



Efter den långa frunchen fick barnen sin söndags skärmtid och sedan begav vi oss ut i vårvintern. Minstlillan tog sig en liten tur med sina skidor.





Robin fixade fika till mellis medans jag och barnen skottade och grävde fram en snösoffa på en lä och solig plats där vi inmundigade det goda fikat. Detta är bara början på många sköna utefika stunder. Tyvärr är ingen del av vår gård helt solig denna tid av året då solen inte når över trädtopparna, men vi lånar en bit av grannens där solen alltid lyser. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar