torsdag 1 mars 2018

Vintertankar


Klockan har dragit sig mor halv fyra på eftermiddagen och tiden för att laga middag och ta sig an diskberget är nu. Istället sätter jag mig framför datorn och redigerar bilder. Bra prioritering. Hör på radion om snöstorm och oväder som härjar i södra Sverige, medan solen lyser vackert på oss här i norr. Dagen börjar dock kallt med nästan trettio minusgrader, men eftersom dagen går stiger graderna och närmar sig nollstrecket. Knepigt att graderna kan slå om så mycket bara på en dag. Jag är glad över att vi nu är inne i månaden mars. Att februari är förbi och vårvintern ligger för dörren och att våren och sommaren ligger framför.




Huden är så blek och känns nästan genomskinlig. Jag längtar så mycket efter den varma solen, takdropp och plusgrader. Min kärlek till vintern håller inte riktigt hela vägen fram till våren, men jag ska göra mitt bästa. Hoppas på att få åka lite slalom, vandra ute på skaren och sitta på ett renskinn och dricka varm choklad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar