måndag 5 mars 2018

Rosa tulpaner och stickning


Min arbetshelg är förbi och jag får avnjuta några sköna lediga sportlovsdagar med min familj. Jag är så glad att jag inte riktigt vet vart jag ska ta vägen. Närheten till min man och vetskapen att vi ska vara lediga några dagar tillsammans gör mig lugn och tillfreds. Fick några fina rosa tulpaner av honom härom dagen och de är så fina och vårar upp tillvaron i den annars snöiga omgivningen.
Stickningen känner jag mig också så glad över. Håller just nu på med ett par tjocksockar till av mönstret luckymesocks och har just påbörjat att sticka mamelucker till mig själv. Folk blir alltid så fnissiga när jag berättar att jag ska sticka mamelucker. Ser i alla fall väldigt mycket fram till att få ha på mig dem till nästa vinter. Jag tycket mycket om att ha klänning eller kjol på mig och då passar det ju perfekt med ett ar stickade mamelucker så jag håller mig varm om baken. Jag stickar ett mönster som Maja Karlsson har designat. De heter "Majas mamelucker" och finns gratis att ladda hem på ravelry.com.
Nu ska jag dessutom börja på ett stickprojekt som jag känner mig rätt nervös över, men jag hoppas att det ska gå bra. Har länge velat sticka något lite större och har nu bestämt mig för att sticka en islandströja. Så spännande. Ska idag sparka ner till byns garnbutik och se om där kanske finns garn och inspiration. Min granne har lovat hjälpa mig om jag kör fast och det är mycket tack vare henne som gör att jag vågar mig på detta projekt. Dessutom är jag med i en knitalonge på nätet som Pia Kammerborn snart kommer att starta. Då kommer flera sticka samma mönster och bli ledsagad av Pia som via nätet visar och beskriver hur man gör.





Visst är det fina mina rosa tulpaner. Nu ska jag som sagt bege mig iväg på sparken ut i vinter med mina två tjejer. Hoppas du får en fin vecka! Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar