tisdag 4 januari 2022

Julafton i hägna


 Julen tog även i år sin stilla gång förbi mänskligheten. För mig kändes det som att julen kom alldeles för tidigt. Jag ligger ungefär en månad efter och kände först kring julveckan att jag var redo för första advent. Lite knepigt då resten av världen inte riktigt var med på samma spår som jag. Fortfarande finns denna känsla inom mig och att tjugondag Knut redan är om en liten vecka känns helfel. Undrar om jag kommer att komma i kapp detta lilla tidsglapp? 

Här kommer i alla fall lite bilder från vår julafton. Vi firade tillsammans här i vårt hus med min mor, far, syster, bror, bror och svägerska. Tycker så mycket om att få fira julen hemma, det känns lite som att vårt hus är skapat för just julfirande. 


Vi dukade upp långbord i vardagsrummet och all julmat i köket. 




Min bror hade den absolut snyggaste julutstyrseln. 


Dessa gamla tomteljusstakar känner jag mig extra glad för. Hittade dem på en loppis i somras och jag höll dem hårt så att jag inte skulle råka lägga bort dem. Nu fick de stå och lysa upp julmaten, släckte dem dock genast då alla tagit sin första portion då jag var rädd att ljusen skulle brinna ner. 





Avslutar med denna bild på min älskade far som fick uppdraget att läsa på varje klapp vem som var den glada mottagaren. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar