lördag 24 mars 2012

Gävle

Nej men ska det kanske ta och bli vår nu kanske?? Får alltid en sådan inre panik denna årstid. Längtar så in i bomben på att snön ska försvinna så att jag måste ta djupa andetag varje gång jag ska gå ut genom dörren och stirra snön i vitögat för att inte bryta i hop. Jag vet ju att våren kommer snart så det är bara att vänta och njuta av den tid vi har nu.

Här om veckan drog vi ner till Gävle. Till Robins lillebror Peter, hans fru Frida och deras underbart söta son William. Vi åkte natt sitt tåg, fattar inte att jag kunde gå med på det, men det gick faktiskt förhållandevis bra. Jag sov bara cirka 60 minuter på ner resan, men ungarna sov gott i stort sätt hela vägen och det är ju helt fantastiskt. Kunde fantisera i hop många värre scenarier.
Det var så roligt att få se hur de bor och har det där nere. Måste erkänna att jag var lite nervös för att släppa in Elias i ett inte allt för barnsäkrat hus, är så rädd att han ska he sönder så mycket. Men det gick faktiskt också väldigt bra. Jag kunde slappna av, i alla fall lite.
Vi han med en hel del. Busa runt på leklandet delfinen, en shopping dag, en mys i hemmet dag, Peter och Robin fick ha en brödra dag med frisbee golf och middag med hockey på O´Learys och jag och Frida en kväll utan barn och makar med underbart god middag på restaurangen helt enkelt och bio efter det.

Det slog mig, vilken kväll det nu var, hur länge sedan jag och Robin tillsammans har umgåtts med andra vuxna människor efter klockan 20.00 om kvällarna. Vi var alla fyra rätt så trötta om kvällarna, men det kändes ändå väldigt lyxigt.
Tack Peter, Frida och William för en härlig vecka!

1 kommentar:

  1. Tack själv! Det var riktigt, riktigt roligt att få ha er här! :D

    SvaraRadera