söndag 22 maj 2016

Skogshägna


Vi pausar Göteborgsinläggen för en stund och hoppar hit till Skogshägna. Här är det vår på hög nivå. Luften är kall, men solen värmer underbart skönt. Naturen är ljusgrön och jag springer runt som ett litet barn och luktar och knepar på alla små fina björkblad.


Ljuset ute är så härligt. Kunde inte riktigt fånga det på bild, men lite av det i alla fall.


Himlen är himmelsblå och gör mig glad. 


Vid grannarnas gamla garage börjar hallonriset troget växa upp och små gröna blad tittar fram ur deras grenar.


Ja vad ska jag säga, jag är helt galen i dessa små blad.


Träskorna har plockats ner från skoförrådet och byxorna vikts upp. Det är så där lagom varmt då man fortfarande måste klä sig någelunda varmt, men att det går att dra fram och visa lite hud i de yttersta delarna av kroppen.


Vi har alla saknat vår lille Gordon under resan, han har nog saknat oss också verkar det som. 



Trots att jag tvättat hos min bror, är det ändå väldigt mycket tvätt att tvätta efter resan. Det tog dessutom trippelt så lång tid för den att torka då jag lyckades glömma att ta in den och den fick en rejäl vårdusch. Så tokigt. 


Denna UNDERBARA bok finns nu i MIN ägo! Åh vilken fröjd. En bok helt i min smak med grymt vackra bilder och fantastiska texter. Försöker läsa bara lite i taget, för att få ha den "ny" så lång tid som möjligt. Älskar doften ur nya böcker. Denna bok har också väldigt sköna blad som går att sitta och stryka mellan fingrarna medan man läser.
Robin tog idag storbarnen på en liten utflykt, så jag fick en mysig stund med bara mig själv som sällskap medan minstlillan låg och sov sin dagliga lur.


När hon vaknat åt vi mellis tillsammans och plockade sedan Skogshägnas första rabarber för denna sommar. SOM jag har längtat. 


En glad liten rabarberflicka.


"Vi" slängde ihop ingredienserna till en smulpaj (dubbel degsats förstås) och satt sedan ute och degade. Eller jag degade medan minstlillan lekte med rabarberbladen.  


Slängde i lite fjolårshallon från frysen för att fylla ut rabarberna. Kan förtälja att den blev helt sjukt god. Medan barnen såg Bolibompa tog jag en stor kopp nybryggt kaffe, en stor portion paj med vaniljsås och satte mig ute i eftermiddagssolen och läste ur min nya bok. Så F A N T A S T I S K T skönt! Jag älskar denna tid på året. Det går att sitta ute i solen och bara njuta av fågelsång, vår doft och känna den varma solens strålar i ansiktet. Ja man kan lätt anklaga mig för att vara en livsnjutare. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar