tisdag 9 december 2014

Ljuvlig frost

Det är så vackert ute så att man ryyyser. Frost, det är bara så vackert. Försöker blunda för vetskapen om att det ska regna nu i flera dagar och bara njuter av det vackra naturen bjuder på idag.
Egentligen råkar jag vara rätt så sur och irriterad just idag. Då hjälper det gott att få vandra runt i frostig vit natur, det kan förvandla vilket sinnelag som helst till det bättre.





Två typ identiska kort på ett till hälften fastfruset blad, kunde inte bestämma mig vilket av korten som blev bättre/sämre så jag tog med båda.


Stackars tomten har letat sig ut alldeles för tidigt och frusit fast på grannens gård.. Hoppas han tar sig loss innan jul.


Dessa två små pepparkakor skjutsade jag alldeles nyss till förskolan, där vankas julfest. Tyvärr jobbar jag ikväll så jag kan inte åka och se på förskolebarnens luciatåg. Aj, det gör ont i hjärtat, men Robin ska i alla fall få gå. Den stackaren missade tåget i fjol så någon rättvisa måste det ju vara här i världen.



1 kommentar:

  1. Hoppas du haft en fortsatt bättre vecka. Väääldigt söta pepparkakor förresten! Här kommer jag, jag menar min man, få skjutsa en tärna för första gången på dagis...Klockan 7:00!!! Här är det mest prat om vem som ska få slippa kliva upp för att skjutsa...Suck.

    SvaraRadera