torsdag 1 september 2016

Utflykt till skogen


Vilket väder denna första dag september bjuder på. Jag hade noll lust att stanna inomhus under eftermiddagen så då det var dags att hämta Emylinda från förskolan kidnappade jag helt enkelt mina barn med mig ut i skogen. Jag kan låta meddela att ingen av dem var alls särskilt sugna på att åka med, men de fick helt enkelt inget val.
Det var lite gnälligt och körigt, men i det stora hela blev utflykten väldigt mysig och gav faktiskt en hel liten hink med blåbär.



Blåbärsris i röda vackra nyanser, går helt enkelt inte att se sig less på. Och ljuset dessa höstliga dagar, åh det är ju så vackert. 


Storbarnen åt mängder av blåbär och hittade på både en och annan rolig lek. Skogen har ju så otroligt mycket för fantasin att leka med.




Minstlillan satt jag i ett blåbärssnår och där satt hon och åt av bara den. För en småtting är det inte så vidare lätt att vandra runt i skogen. Så inte var hon nöjd hela tiden inte. Det kan man ju förstå, men jag är glad ändå att vi for hit.


Träffade på min faster i blåbärssnåret. Hon plockade både blåbär och lingon. Denna fina hink är jag så galet kär i. Hoppas på att ramla över en på någon loppis någon dag.



Svart/blå om mun och fingrar och med en mage full av blåbär lämnade vi nöjda denna plats.




Som sagt, vilken vacker dag! Hoppas din varit lika fin!


3 kommentarer:

  1. Min har varit lika vackert väder...men jag har suttit inomhus hela dan :-(

    SvaraRadera
  2. Min har varit lika vackert väder...men jag har suttit inomhus hela dan :-(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Äsch då! Men jag kan nästan lova att det kommer fler!

      Radera