måndag 7 november 2016

Snöchock


Min man och jag tog oss en välbehövlig paus från vardagen som småbarnsföräldrar, lämnade ungarna på två olika håll och tog in en helg på hotell.  Bara SÅÅ härligt och underbart på alla sätt och vis.. Den gick bara lite för fort.

Men nu är det inte det jag ska skriva om här, utan det intressanta väderskiftet som hänt oss de senaste dygnen. Vi lämnade Skogshägna med ungefär en decimeter snö på marken och drog till inlandet för att lämna småtjejerna hos sin farmor och farfar. De brukar alltid ha mer snö än oss, men där fanns det nästan ingen snö alls att tala om. Bara lite så här;









Väldigt vackert förvisso, men rätt chockartat. På vägen hem till kusten igen möttes vi nämligen av det här;




SÅ mycket snö. Otroligt vackert, men det känns fortfarande helt surrealistiskt och overkligt. Det är ju bara november. Galet.
Nu när vi är hemma igen hela familjen efter våra olika äventyr har vi haft en väldigt sjå i att skotta oss in i vår bostad.  






Ja det går nästan inte att förstå. Men som sagt, väldigt vackert är det om än opraktiskt.




Inne tänder vi ljus och försöker få upp värmen. Det blir lätt kallt i huset efter att det stått folktomt ett par dagar. Det behövs någon som "rösch" i huset, för att värmen ska virvla sig runt i alla vrår.

Kanske att jag återkommer lite mer om vår ensamhelg, vi får se. Hoppas du har en bra start på denna vecka med eller utan snö. KRAM från mig.



5 kommentarer:

  1. Så vackra foton! Och ja, denna snömängd är allt lite galen så tidigt på året som nu...

    Tack för i helgen! ❤

    SvaraRadera
  2. OJ, så mycket snö! Vi har fått ett tunt, tunt täcke, som inte varar, tror jag.
    Blekinge brukar ha regniga, blåsiga, dimmiga, trista vintrar....
    Vackert hos dej!
    Så fina bilder!
    kram och mys i snön med era barn!
    Hälsningar Lena i Blekinge

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Lena! Vi har haft rätt uselt med snö, i alla fall början av vintern, nu några år. Men nu har vi "fått igen" kan man verkligen säga 😜 Hoppas du också får fin snö att njuta av!

      Radera
  3. Så vackert! (Lite svårt att kommentera, men jag provar igen)

    SvaraRadera