tisdag 1 november 2016

Första snön i Skogshägna


Här tog internet slut, tokigt, så det blev lite svårt att fixa ett litet blogginlägg. Men nu är det ny månad med nya möjligheter. I går morse föll Skogshägnas första snö för denna vinter. Visst är det magiskt med den första snön? Den barnsligheten kommer nog aldrig att gå ur kroppen.


Solen retades med mig under morgonen. Jag ville så gärna fota solens ljus mot den vackra snön. Så när solen kom fram ur molnen klädde jag mig och sprang ut. Men då försvann in bland molnen. Gick in och så tittade den fram igen. Jag är hemma själv med barnen, så det går inte att springa ut och in hela tiden. Så när den för tredje gången kikade fram och lyste så där magiskt på den vita snön, så bara log jag åt saken och njöt av den inifrån istället.





Frukost på gång i köket




Jag älskar att tända ljus och nu tänd det ljus här i Skogshägna vid alla måltider. Det gäller bara att komma i håg att släcka efter sig.



Om ni undrar varför det hänger en stjärna i fönstret så är det bara för att jag köpte en ny som ska till Elias rum till advent. Men den flyttades bara runt, runt på olika bänkytor och tillslut hängde jag upp den tillsvidare i fönstret så att den inte skulle gå sönder.
Kan förresten låta varna känsliga läsare redan nu att veckan efter att våran mellantjej fyller fem år, vilket är den nionde november så kommer jag att börja vinter och adventspynta. Ni får säga vad ni vill om det. Jag vet att alla tycker olika, men som tur är så får man ju bestämma över hur man vill göra i sitt egna hem. Jag stör mig lite på hur lätt man påverkas av andra och som gör att man känner att man måste hyta med näven åt någon som inte tycker samma sak som en själv- 




Jag och Elias har köpt in två nya böcker. Är så otroligt sugen på att hugga in i dem båda.




Kvällsljus i hägna, eller eftermiddagsljus rättare sagt. Nu blir dagarna mörkare och mörkare och man får passa på att ta vara på det ljus vi får.

1 kommentar:

  1. Vad många härliga, stämningsfulla bilder det finns på din blog <3 så kul att se! Tack för ditt fina mail förresten - stor kram

    SvaraRadera