torsdag 8 oktober 2020

Höstfint

 
Mina hanledsvärmare/halvvantar är färdiga. Jisses så många trådar det var att fästa. Det var värt varje liten tråd, så fina och sköna! Stickade dem med garnet Raumafinull och mönstret finns i den gudomligt vackra boken Shetland. 



Jag har redan börjat på ett vantpar till. De heter Ulla och är så fina. Också de i Raumas finull. 


Det har som sagt blivit rätt mycket stickande den senaste tiden. Till lite lidande av andra saker förstås. Som dessa äpplen till exempel. De har börjat morra alldeles förfärligt de senaste dagarna och velat användas. Tänka sig härom dagen blev de vaggade, kokade och är nu en hel massa god äppelmos. 




Tycker så mycket om de fina illustrationer från Eplaros. I postlådan samma dag som äppelmosen var klar och hälld i burkar damp min senaste beställning där i från ner. Sicken lycka.  



Så fina märketiketter. 


Kolla vilka tjusiga odlingspinnar. De är gjorda i plast och går att använda många säsonger. Det hoppas jag då på, för jag vill ha kvar dem så länge jag finns till och har odlingsglädjen kvar.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar