måndag 19 oktober 2020

Oktobersnö

 

Jahapp, då var vi här igen. Överraskningen som nästan varje år överrumplar en här i dessa nordliga delar av Sverige. Snön. Om den låter sig stanna är väl tvivelaktigt, men den gjorde verkligen inte en snål "första insats" för denna vinter. Världen blev väldigt vit och vacker. 


Jag for som en iller fram över vår gård under lördagen. Som alltid är det en hel drös med prylar som inte blivit inställd i sitt vinterförvar. Cyklarna står fortfarande framme, vår mellantjej cyklade på sin cykel bara för tre dagar sedan, studsmattan (som vi faktiskt brukar vara rätt bra på att ta in i tid) står kvar och ja det finns säkert fler saker kvar ute som jag inte kommer på i skrivande stund. Men alla blomkrukor som jag ännu inte hade tagit in står nu på plats. Alla utemöbler, sommarblommor, dahliaknölar och sommarleksaker hade vi tack och liv redan tagit in för ett tag sedan.




Det vita mot det röda. alltid lika vackert. 


Det ser alltid lika tokigt ut med sommarens blommor alldeles insnöade och frusna. Lillkisse sen, njaa han är inte ett dugg sugen på att vandra ut i det kalla.. Det där med vinter tyckte han var ett riktigt dåligt påfund.




Ja hjälpas vilken snömängd. Måste kanske lämna denna dataskärm och bege mig ut att ta en sväng med snöstyraren så min man har någon stans att parkera bilen..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar