fredag 12 december 2014

Lite pynt och köttbullerullning


Jag älskar att pynta, särskilt nu kring jul, men allt ska absolut inte komma fram samtidigt. Först adventspynt, sedan lite mer jul och lite till för att sedan bli vrålmycket. Så kul. Dock inte vrålmycket som i osmakligt mycket.
Nu har tomtarna fått komma fram ur sina gömmor och denna lilla julgransfot, som jag hittade på en loppis i somras.


Blev så kär i denna lilla fula snögubbe som bär omkring på en mycket "vacker" liten gran. Dock kommer han mest att få stå som prydnad och inte få sitt lilla ljus i hatten tänt. Litar inte riktigt på att han inte ska tippa.


Längtar efter att hyacinterna ska börja blomma. De luktar ju så mycket jul och tack och lov är jag inte allergisk. 



 På förmiddagen idag har jag och barnen gjort köttbullar som ska vara till jul. De rullade och jag stekte. Vilket bra team. På ett julbord som ska vara i min smak så ska det vara hemmagjorda köttbullar inget annat.


1 kommentar: