lördag 19 januari 2019

I städtagen


Det ser så otroligt skönt när katter sover. De kan lyfta på ena ögat lite sött då och då för att se vad vi håller på med, för att sedan återgå till sovandet. Tänk ändå. I morse gjorde jag och Robin något riktigt galet, vi sov hela morgonen fram till klockan elva. Ljuvligt skönt, men ovant. Vi hade inte ställt några klockor utan tänkte väl aldrig tanken på att vi skulle få sova så länge. Tur nog hade vi inga stora planer för dagen annat än att vara hemma och dona på.


Efter att frunchen hamnat i våra magar satte jag igång med att stryka gardiner. Ville byta gardiner i alla rum så det blev ett väldans strykande. Andra gardiner kan göra så mycket för känslan i ett rum. Det känns rent och fräscht på något sätt. Efter allt strykande hjälpte jag minstlillan att städa sitt rum och när dammsugaren liks var igång städade jag av golven i alla andra rum på ovanvåningen och dammsög alla dem. Puh!


Tycker så mycket om tapeten som vi hittade under en hel hop av lager i ett av rummen uppe. Som du ser är den inte så hel tyvärr. Den finns i en liknade version i nyproduktion och jag är väldigt sugen på att tapetsera den i hela detta rum. Vi får väl se hur det blir med det. Än så länge får jag glädja mig åt denna lilla vägg.



Dagar hemma med min familj är bland det bästa jag vet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar